W świecie Khorinis żyją najróżniejsze stworzenia, które można interpretować jako groźne potwory lub zwierzęta wzbogacające środowisko. Niektóre spokojnie mieszkają w swoich kryjówkach, inne czają się na żywą zdobycz. Tutaj jednak rządzi prawo dżungli, do którego trzeba się przystosować lub umrzeć w paszczy jakiegoś drapieżnika.
Legenda:
Pz. punkty zdrowia (punkty trafień) Zr. zręczność Si. siła Mn. mana Pd. punkty doświadczenia, które otrzymujemy za zabicie potwora. Pancerz: x-x-x-x odpowiednio: ochrona przed bronią, strzałami, ogniem i magią Atak rodzaj ataku Trofea rzeczy jakie pozyska się po śmierci potwora
Chrząszcz - Nieszkodliwy mały owad. Żyje, drepta i nikogo nie atakuje. Jego trafienia to prawdziwa udręka, gdyż jest mały i szybki ________________________________________________________________________________ Cieniostwór - Potwór preferujący ciche i ciemne miejsca np. jaskinie lub lasy, chociaż przy piramidach śpi w dzień jedna sztuka (ogólnie polują głównie nocą i są samotnikami). Ma mocny i szybki atak, więc lepiej bez wysokiego poziomu nie porywać się na tego stwora, ponieważ byłoby to samobójstwem. Jest nawet podejrzewany o magiczną naturę. W grze cieniostwory są nieliczne i groźne, dlatego trofea z nich są bardzo cenne.
Poziom 20, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 40-40-40-40, Pd. 200, atak: ciałem trofea: skóra cieniostwora, róg cieniostwora, 2x kły, 4x pazury, 2x surowe mięso ________________________________________________________________________________ Demon - Potwornie silna bestia z metką „made in hell” (wyprodukowano w piekle ;)), a co dopiero powiedzieć o księciu demonów. Oprócz tego, że jest bardzo groźny, jest także gruby. Atakuje płonącym oddechem, jest odporny i wytrzymały Poziom 60, Pz.400, Zr.200, Si.200, Mn.100, pancerz: 100-100-50-50, Pd. 600, atak: ognisty oddech i łapy trofea: serce demona (magiczne), mikstury i przedmioty do tworzenia run ________________________________________________________________________________ Książę demonów - Mocniejsza, silniejsza i wytrzymalsza wersja demona, czyli lord. Pokonanie go wręcz może przysporzyć trochę problemów, więc najlepiej użyć broni dystansowej Poziom 100, Pz.472, Zr.240, Si.240, Mn.100, pancerz: 100-100-50-50, Pd.1000, atak: ognisty oddech i łapy trofea: serce demona (magiczne), mikstury ________________________________________________________________________________ Goblin - Dość silna, choć mało wytrzymała istotka. Jest zwinny i sprytniejszy niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Podczas walki bardzo szybko biega wokół ciebie i wali tą swoją pałką. Zazwyczaj atakują w grupach często ZMożonych z 3 osobników (zdarzają się też grupy liczące 20 tych karzełków!). Występują w jaskiniach, lasach, na ścieżkach i wielu innych miejscach. W Khorinis żyje również jego kuzyn: Czarny goblin.
Poziom 5, Pz.20, Zr.5, Si.15, Mn.0, pancerz: 0-0-0-0, Pd.50, atak: broń trofea: laga, nieraz ZMoto i łupy ________________________________________________________________________________ Czarny Goblin - Zachowuje się tak samo jak zwykły goblin (czyt. z przyjemnością widać jak pada plackiem na ziemię). Różni się tylko tym, że trudniej go zabić, a nasza postać jest bardziej podatna na jego ciosy.
Poziom 10, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.100, atak: broń trofea: laga, nieraz ZMoto i łupy ________________________________________________________________________________ Harpia - Wredna latająca wiedźma. Może sprawić trochę problemów a to dla tego, że atakuje z powietrza. Najlepiej zestrzeliwać je z kuszy, ponieważ często udaje się im unikać ciosów z miecza. Atakują po kilka sztuk. Spotkać je można np. w górskiej fortecy.
Poziom 18, Pz.180, Zr.90, Si.90, Mn.100, pancerz: 30-30-30-30, Pd.180, atak: łapami/pazurami ________________________________________________________________________________ Jaszczur - Może nie jest to powiększona jaszczurka, ale waran. Na pozór powolna, ale wystarczy się na nią chwilę z bliska pogapić, to można się zdziwić. Jak zwykłe gady "zmiennocieplne", ten też lubi wylegiwać się w promieniach słońca, więc najczęściej egzystuje na plażach. Jaszczury są padlinożercami, ale od czasu do czasu potrafią same zapolować.
Poziom 12, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.120, atak: gryząc trofea: 2x pazury ________________________________________________________________________________ Ognisty jaszczur - Zwany także pospolicie smokiem, występuje jako silniejsza odmiana jaszczura. Istoty te są niezwykle groźne i lepiej nie wchodzić im w drogę. Gdy chuchną ci prosto w twarz, to życie drastycznie się zmniejszy lub w gorszym przypadku zostanie z ciebie popiół. Przed walką warto zakładać różnorakie artefakty chroniące przed ogniem. Żyją głównie na orkowych terenach, czyli w Górniczej Dolinie.
Poziom 21, Pz.210, Zr.100, Si.80, Mn.0, pancerz: 40-40-40-0, Pd.210, atak: ognisty oddech, trofea: język ognistego jaszczura (smoka), 2x pazury ________________________________________________________________________________ Kretoszczur - Są to duże, grube, nieowłosione szczury (przypominają także wieprza), do tego dość tchórzliwe i niegroźne, chyba, że trafisz na stado. Można je spotkać w jaskiniach i ciemnych miejscach.
Poziom 5, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.50, atak: gryząc trofea: surowe mięso ________________________________________________________________________________ Krwiopijca - Porusza się szybko i w sposób nieprzewidywalny. Jego zachowanie zbliżone jest do Polnych Bestii, jednak jako owad latający nie obawia się wody. Atakują zwykle całymi rojami. Na początku wydają się silnym i trudnym przeciwnikiem, ale głównie przez swoją zwrotność. Żyją i latają w lesie i na bagiennych terenach w pobliżu wody.
Poziom 6, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.60, atak: żądło trofea: 2x skrzydła, żądło ________________________________________________________________________________ Mały krwiopijca - Latające stwory wyglądające identycznie jak dorosły Krwiopijca. Jest około dwa razy słabszy od ostatecznego stadium. Zobacz opis Krwiopijcy.
Poziom 3, Pz.20, Zr.5, Si.5, Mn.0, pancerz: 5-5-0-0 , Pd.30, atak: żądło trofea: żądło, skrzydła ________________________________________________________________________________ Olbrzymi Szczur - Szczury to „wytwór” kanałów i innych jaskiń. Te nadzwyczaj przerośnięte gryzonie pojedynczo nie stanowią problemu, ale są bardzo upierdliwe w grupach. Chętniej żywi się padliną niż samodzielnie upolowaną zwierzyną. Szybko rezygnuje z pościgu za przeciwnikiem.
Poziom 4, Pz.30, Zr.15, Si.15, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.40, atak: gryząc trofea: surowe mięso ________________________________________________________________________________ Młody Olbrzymi Szczur - Ten sam, ale słabszy przeciwnik w stosunku do Olbrzymiego szczura (zobacz opis).
Poziom 2, Pz.20, Zr.5, Si.5, Mn.0, pancerz: 5-5-0-0 , Pd.20, atak: gryząc trofea: surowe mięso ________________________________________________________________________________ Ork wojownik - Podstawowa orkowa jednostka bojowa. Współpracują z szamanami i elitą orków. Na solo nie są zabójczy, ale prawie zawsze tworzą liczne grupy. W Górniczej Dolinie wprost się od nich roi.
Poziom 25, Pz.200, Zr.60, Si.60, Mn.0, pancerz: 60-60-0-0, Pd.250, atak: broń trofea: Ciężki orkowy topór, nieraz mikstury i ZMoto ________________________________________________________________________________ Ork Elita - Najsilniejszy rodzaj orków. Potrafi solidnie przywalić i ma dużo punktów życia. Zazwyczaj pełni role przywódcy (herszta) bandy ZMożonej z niego i paru orków wojowników. Zanim nie nabije się trochę doświadczenia, lepiej się na niego nie porywać. Elitarni wojownicy orków cieszą się sławą niemal niezwyciężonych.
Poziom 35, Pz.300, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 80-80-40-40, Pd.350, atak: broń trofea: orkowy miecz wojenny, czasami skóra warga, ZMoto a nawet smoczy korzeń i inne. ________________________________________________________________________________ Ork Szaman - Mag orków. Atakuje za pomocą ognistej kuli, natomiast gdy jest blisko, wyciąga swój toporek. Ma słaby pancerz, więc zanim wyciągnie broń, można już go powalić na ziemię (dysponując dobrym atakiem). Często ma sporą obstawę w postaci "mniej inteligentnych" orków.
Poziom 30, Pz.200. Zr.60, Si.60, Mn.100, pancerz: 30-30-30-30, Pd.300, atak: broń trofea: lekki orkowy topór, nieraz mikstury i ZMoto ________________________________________________________________________________ Owca - Może nie jest to przeraźliwy potwór, ale jednak zwierzę. Owcami zajmują się pasterze, stanowią także łatwy kąsek dla wilków. ________________________________________________________________________________ Pełzacz - Pełzacze to ogromne insekty zamieszkujące podziemne korytarze i szyby kopalń. Ich społeczeństwo podzielone jest na robotników i żołnierzy. Pełzacze często zabijają górników w kopalniach, atakując z zaskoczenia i znikając równie niespodziewanie jak się pojawiły, lubią ciemne jaskinie. Można je łatwo rozwalić machając mieczem na boki, jednak żyją w małych grupach i wtedy pojawia się mały problem.
Poziom 12, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 30-60-0-0, Pd.120, atak: szczypce i odnóża trofea: płytki pancerza pełzacza, żuwaczki pełzacza (odnawiają punkty many) ________________________________________________________________________________ Pełzacz wojownik - To okazały i mocny pełzacz, broni pomniejszą hołotę zwaną pełzaczami i całkiem dobrze mu to wychodzi. Można je spotkać najczęściej pojedynczo, ale pary też się zdarzają. Może, ale nie musi sprawiać problemy . Można pozyskać płytki z ich pancerza.
Poziom 20, Pz.200, Zr.100, Si.100, Mn.0, pancerz: 60-120-0-0, Pd.200, atak: szczypce i odnóża trofea: płytki pancerza pełzacza, żuwaczki pełzacza (dodają punkty many) ________________________________________________________________________________ Polna Bestia - Wygląda jak wielki chrząszcz. Sporadycznie można je spotkać w jaskiniach. Najczęściej, jak sama nazwa wskazuje, zamieszkują pola w licznych grupach. Te przerośnięte szkodniki lubią przeszkadzać rolnikom w ich ciężkiej pracy. Jak wszystkie insekty lądowe boi się wody. Rzadko atakuje sama, chyba że w obronie innych polnych bestii. Szybko rezygnuje z pościgu za przeciwnikiem.
Poziom 8, Pz.60, Zr.30, Si.30, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.80, atak: ciałem trofea: żuwaczki ________________________________________________________________________________ Młoda Polna Bestia - Czy do nazwy trzeba coś dodawać? Jest ich bardzo mało i stanowią worek treningowy dla początkujących graczy. Zobacz opis Polnej bestii.
Poziom 4, Pz.40, Zr.10, Si.10, Mn.0, pancerz: 0-0-0-0, Pd.40, atak: dziobiąc trofea: żuwaczka ________________________________________________________________________________ Ścierwojad - Wielkie ptaki - nieloty. Ich mięso stanowi prawdziwy przysmak. Ścierwojady potrafią zabić człowieka, ale wprawny wojownik nie powinien mieć z nimi problemów. Zawsze funkcjonuje w licznych stadach, ale można je po kolei wywabiać.
Poziom 7, Pz.40, Zr.20, Si.20, Mn.0, pancerz: 10-10-0-0, Pd.70, atak: dziobiąc trofea: surowe mięso ________________________________________________________________________________ Szkielet goblin - Oto zdechły goblin, który miał styczność z nekromantą. Żyją w lasach, na cmentarzach, w kryptach. Są trochę mocniejsze od żyjących goblinów, ale nie powinny stawiać wielkiego oporu. Dość często zdarzają się przy nich krytyczne ciosy.
Poziom 18, Pz.50, Zr.30, Si.30, Mn.0, pancerz: 20-1000-20-20, Pd.150, atak: broń trofea: kość goblina, laga ________________________________________________________________________________ Pomniejszy szkielet - „Niedorobiona” (czyt. słabsza) wersja szkieletu wojownika. Zwykle są w lasach, przy pochówkach.
Poziom 12, Pz.120, Zr.60, Si.60, Mn.0, pancerz: 20-1000-0-20, Pd.120, atak: broń trofea: zerdzewiały krótki miecz, kość szkieletu ________________________________________________________________________________ Topielec - Te oślizgłe jaszczury są znakomitymi pływakami, a i na lądzie radzą sobie nie najgorzej. Ich ulubionym pokarmem jest mięso goblinów. Na widok goblina topielec porzuca zwykle inne ofiary, jednak nie gardzi także ludzkim mięsem. Występuje głównie nad zbiornikami wodnymi. Nieraz można spotkać pojedyncze sztuki, a następnym razem dość pokaźną grupkę topielców.
Poziom 10, Pz.80, Zr.40, Si.40, Mn.0, pancerz: 20-20-0-0, Pd.100, atak: szpony trofea: skóra topielca, pazury topielca. ________________________________________________________________________________ Troll - Z wyglądu przypomina ogromnego goryla. Ma solidne łapy/pięści, jeśli się zamachnie to efekt jest podobny do dźwigu i można podziwiać krajobraz z widoku ptaka. Jego gruba skóra jest niewrażliwa na pociski, więc w starciu z trollem można zapomnieć o broni dystansowej. Jednak jest ich bardzo niewiele.
Poziom 50, Pz.400, Zr.50, Si.50,Mn.0, pancerz: 50-(-1)-50-50, Pd.500, atak: łapy trofea: skóra trolla, 2x kieł trolla ________________________________________________________________________________ Warg - Orkowy pies. Jest bardzo wytrzymały i ma skłonności do wilczych ataków. Wygląda jak wilk, tyle, że ma przekrwione oczy i jest prawie cały czarny. Jeden sprawia wielki problem - tyle, że polują w stadach.
Poziom 15, Pz.150, Zr.75, Si.75, Mn.0, pancerz: 30-30-0-0, Pd.150, atak: gryząc trofea: skóra warga, 2x kły ________________________________________________________________________________ Wilk - Atakuje w stadach, zwykle nocą. W trakcie walki przywołuje inne wilki. Najchętniej poluje na niewielkie, bezbronne ssaki, takie jak szczury czy owce. Dlatego pasterze nie lubią tak bardzo wilków. Pojedyncze sztuki nie jest aż tak trudno pokonać nawet z niskim poziomem. Są w lasach i przy drogach.
Poziom 6, Pz.40, Zr.20, Si.20, pancerz: 10-10-0-0, Pd.60, atak: gryząc trofea: surowe mięso, wilcza skóra, 2x kły ________________________________________________________________________________ Młody wilk - Słaby i mały wilk, początkujący gracze mogą na nim poćwiczyć. Zobacz opis Wilka.
Poziom 3, Pz.20, Zr.5, Si.5, Mn.0, pancerz: 5-5-0-0 , Pd.30, atak: gryząc, trofea: 2x kły, wilcza skóra, surowe mięso ________________________________________________________________________________ Zębacz - Bestia trochę przypomina małego dinozaura. Zazwyczaj poluje w stadach po 4-5 osobników. Jest sprytny, bardzo szybki i groźny, do tego niechętnie rezygnuje z pościgu. Rzucanie się na stado tych potworów to nieporozumienie. Najlepiej wyciągać je po kolei i... W początkowej fazie gry może sprawić trochę problemów. Jest na nie jeden haczyk - bardziej od ciebie wolą padlinę, choć wtedy, gdy jest najbardziej potrzebna, to jej nie mamy :). Występują wszędzie, można je znaleźć niedaleko miasta, ale najwięcej ich jest w górniczej dolinie, tam też jest przywódca stada zębaczy, które atakują kopaczy.
Poziom 18, Pz.120, Zr.60, Si.60, Mn.0, pancerz: 30-30-0-0, Pd.180, atak: gryząc trofea: 4x pazury, 2x kły ________________________________________________________________________________
TROFEA Skóra Cieniostwora Wartość: 250
Żuwaczki Polnej bestii Wartość: 30
Pazury Wartość: 20
Żuwaczki Pełzacza Wartość: 15
Płytki pancerza Pełzacza Wartość: 60
Serce Demona Wartość: 300
Kość Goblina Wartość: 15
Pazury Topielca Wartość: 25
Skóra Topielca Wartość: 35
Róg Cieniostwora Wartość: 300
Skóra owcy Wartość: 5
Kość Szkieletu Wartość: 15
Żądło Krwiopijcy Wartość: 35
Skrzydła Krwiopijcy Wartość: 20
Kły Wartość: 15 Skóra Trolla Wartość: 300
Kieł Trolla Wartość: 300
Język Ognistego jaszczura Wartość: 300
Skóra Warga Wartość: 25
Skóra Wilka Wartość: 10
|